|
Værkstedstimer i 1hf
|
Modul: 10
|
Emne: Taksonomiske niveauer
|
Lærer: dansklærer
|
Formålet med modulet: At kursisterne får kendskab til de taksonomiske niveauer
|
Hvad skal klassen vide og kunne:
- På et elementært niveau forstå: Hvad er den bloomske taksonomi?
- Hvad kendetegner det redegørende niveau, det analyserende og det vurderende/diskuterende niveau?
- I hvilke forbindelser kan man møde disse taksonomiske niveauer? – Give eksempler på fag, opgavetyper, tekstgenrer, i skolen og udenfor
- På et elementært niveau: At kunne anvende de taksonomiske niveauer i praksis, her i øvelser
|
Materiale til modulet:
- Peter Føge og Bonnie Hegner: Primus 1, Systime, Viborg, 2005, side 125-133
- Lise Ludvigsen og Poul-Erik Møhring: Studievaner på hf, Systime, 2012, side 32-36 – klik her
|
Kommentarer:
- Husk at anvende betegnelserne for niveauerne i den daglige undervisning i fagene
- Gør opmærksom på: ikke alle fag mener at kunne anvende den bloomske taksonomi
|
|
|
|
|