Værkstedstimer i 1hf - Modul 10


Værkstedstimer i 1hf

Modul: 10

Emne: Taksonomiske niveauer

 

Lærer: dansklærer

 

Formålet med modulet: At kursisterne får kendskab til de taksonomiske niveauer

 

 

Hvad skal klassen vide og kunne:

 

  • På et elementært niveau forstå: Hvad er den bloomske taksonomi?
  • Hvad kendetegner det redegørende niveau, det analyserende og det vurderende/diskuterende niveau?
  • I hvilke forbindelser kan man møde disse taksonomiske niveauer? – Give eksempler på fag, opgavetyper, tekstgenrer, i skolen og udenfor

 

  • På et elementært niveau: At kunne anvende de taksonomiske niveauer i praksis, her i øvelser

 

Materiale til modulet:

 

  • Peter Føge og Bonnie Hegner: Primus 1, Systime, Viborg, 2005, side 125-133
  • Lise Ludvigsen og Poul-Erik Møhring: Studievaner på hf, Systime, 2012, side 32-36 – klik her

 

Kommentarer:

 

  • Husk at anvende betegnelserne for niveauerne i den daglige undervisning i fagene
  • Gør opmærksom på: ikke alle fag mener at kunne anvende den bloomske taksonomi

 

 

Intranet - Holstebro Gymnasium og HF  |   Døesvej 64   |   DK-7500  Holstebro  |   97 41 42 22  |   hogym@hogym.dk